top of page

Vergoeding

Vergoedt mijn zorgverzekeraar de factuur van de Intermedica Kliniek?

Een factuur van de Intermedica Kliniek wordt uitsluitend vergoed door zorgverzekeraars wanneer een consult plaatsvindt op verwijzing van de huisarts of een medisch specialist. De vergoeding kan geheel of gedeeltelijk zijn, omdat uit te keren percentage afhankelijk is van de door jou gekozen zorgverzekering.


Je zorgverzekeraar baseert de vergoeding op het door hen bepaalde passantentarief (zie ook onze tarieven).

Zoals met alle medische kosten wordt de door de zorgverzekeraar uitgekeerde vergoeding verrekend met je eigen risico.

​

Elke zorgverzekeraar is wettelijk verplicht het met jou overeengekomen deel van het passantentarief te vergoeden. (Zorgwet, artikel 13) Deze bepaling staat in je basiszorgverzekering. Als je wilt weten welk percentage van het passantentarief je zorgverzekeraar vergoedt, dan kun je met hen contact opnemen en navraag doen. Is er een rest-bedrag, dan is dit je eigen bijdrage.


Deze regeling wordt toegepast als er geen zorginkoopovereenkomst (‘contract’) bestaat tussen een kliniek en een zorgverzekeraar. De Intermedica Kliniek heeft geen zorginkoopovereenkomst met zorgverzekeraars.

​

Doe je navraag bij uw zorgverzekeraar, dan stel je de vraag:
“Welk percentage van het tarief van een niet-gecontracteerde zorgaanbieder wordt vergoed?”  
Daarbij worden mogelijk de volgende gegevens gevraagd:

 

AGB-code Intermedica Kliniek: 22.220300
NZA-nummer: 291-0160
Declaratiecode (DBC-code): 15C632 haar -en nagelafwijkingen/licht ambulant/ huid adnex
Zorgactiviteitcode: 190060
Zorgproductcode: 120701027


De factuur die je van ons ontvangt bevat alle gegevens om declaratie bij de zorgverzekeraar mogelijk te maken.

 

Eerste afspraak zonder verwijzing

Een eerste afspraak maken zonder verwijzing is ook mogelijk.

De consultkosten zijn dan voor je eigen rekening.
 

Herhaalconsult zonder verwijzing
Voor een herhaalconsult of controle is het niet nodig dat je een nieuwe verwijzing meeneemt. De factuur van de controle-afspraak kun je indienen bij je zorgverzekeraar.

Je maakt je zorgen over je haar?
Wij kunnen je helpen!

Je haar wordt steeds dunner? Je verliest meer haren dan wat je als normaal zou beschouwen? Je haargrens is anders dan voorheen? De hoeveelheid en kwaliteit van je haren gaat steeds meer achteruit en je wilt je daar niet bij neerleggen? Wat is de oorzaak en wat kun je eraan doen?
 

Onze dermatologen zijn gespecialiseerd in haarproblemen. Tijdens een consult van ruim een uur stelt een van onze dermatologen de diagnose en wordt met je besproken welke behandelmogelijkheden er zijn.

bottom of page