neem contact op

info@intermedica.nl     024-711 1036    herhaalrecept

FAQ – Vergoedt mijn zorgverzekeraar de factuur van de Intermedica Kliniek?

Een factuur van de Intermedica Kliniek wordt uitsluitend vergoed door zorgverzekeraars wanneer een consult plaatsvindt op verwijzing van de huisarts of een medisch specialist. De vergoeding kan geheel of gedeeltelijk zijn, omdat uit te keren percentage afhankelijk is van de door u gekozen zorgverzekering.
Uw zorgverzekeraar baseert de vergoeding op het passantentarief (zie hiervoor onze tarieven).
Zoals met alle medische kosten wordt de door de zorgverzekeraar uitgekeerde vergoeding verrekend met uw eigen risico.

Elke zorgverzekeraar is wettelijk verplicht het met u overeengekomen deel van het passantentarief te vergoeden. (Zorgwet, artikel 13) Deze bepaling staat in uw basiszorgverzekering. Als u wilt weten welk percentage van het passantentarief uw zorgverzekeraar vergoedt, dan kunt u met hen contact opnemen en navraag doen. Is er een rest-percentage, dan is dit uw eigen bijdrage.
Deze regeling wordt toegepast als er geen zorginkoopovereenkomst (‘contract’) bestaat tussen een kliniek en een zorgverzekeraar. De Intermedica Kliniek heeft geen zorginkoopovereenkomst met zorgverzekeraars.

Doet u navraag bij uw zorgverzekeraar, dan stelt u de vraag: “Welk percentage van het tarief van een niet-gecontracteerde zorgaanbieder wordt vergoed?”  Daarbij hebt u mogelijk de volgende gegevens nodig:

AGB-code Intermedica Kliniek: 22.220300
NZA-nummer: 291-0160
Declaratiecode (DBC-code): 15C632 haar -en nagelafwijkingen/licht ambulant/ huid adnex
Zorgactiviteitcode: 190060
Zorgproductcode: 120701027

U wordt bij een consult gezien door een dermatoloog.
De factuur die u van ons ontvangt bevat alle gegevens om declaratie bij uw zorgverzekeraar mogelijk te maken.

Een afspraak maken zonder verwijzing is ook mogelijk. De consultkosten zijn dan voor uw eigen rekening.
Voor een herhaalconsult of controle is het niet nodig dat u een nieuwe verwijzing meeneemt. De factuur van de controle-afspraak kunt u indienen bij uw zorgverzekeraar.

Je maakt je zorgen over je haar? Wij kunnen je helpen!

Je haar wordt steeds dunner? Je verliest meer haren dan wat je als normaal zou beschouwen? Je haargrens is anders dan voorheen? De hoeveelheid en kwaliteit van je haren gaat steeds meer achteruit en je wilt je daar niet bij neerleggen?
Wat is de oorzaak en wat kun je eraan doen?
Onze dermatologen zijn gespecialiseerd in haarproblemen. Tijdens een consult van ruim een uur stelt een van onze dermatologen de diagnose en wordt met je besproken welke behandelmogelijkheden er zijn.